Kontrola guma

slogan

img

Gume su jedini deo vozila koji je u stalnom kontaktu sa putem. Stanje u kome se nalaze gume značajno utiče na vašu bezbenost. Neispravne gume umanjuju performanse vašeg vozila, smanjuju efikasnost kočenja, upravljanja, ubrzanja i udobnost vožnje. Zato je neophodno da se brinete o vašim gumama i povremeno kontrolišete njihovu ispravnost.

Šta treba kontrolisati?

Opšte stanje guma-vizuelna kontrolaKada prilazite vašem vozilu pregledajte gume:Da li su izduvane?
Da li na bočnom zidu ima fizičkih oštećenja, da li ima posekotina ili deformacija?
Da li na gazećoj površini ima oštećenja od šljunka, eksera ili drugih stranih tela?
Da li vozita sa ekserom zabodenim u gumu?
Da li ventili imaju kapice?


Pritisak u gumama

Proveravajte pritisak u gumama najmanje jedanput u dve nedelje.
Merite pritisak u gumama samo kada su hladne.
Napumapajte gume do vrednosti koju je propisao proizvođač i koja se nalazi u priručniku
Kada polazite na duži put napumpajte gume za 0,2 bara iznad propisanog.
U toku vožnje gume se zagrevaju što dovodi do povećanja pritiska u gumama. Zato se pritisak meri samo onda kada su gume hladne, najmanje sat vremena posle završetka vožnje. Najbolje je to učiniti ujutro pre polaska na posao. Temperatura značajno utiče na pritisak u gumama. Temperatura u garaži može se razlikovati i 30°C od spoljne temperature. Ako je temperatura u garaži +20°C, a napolju -10°C pritisak u gumama mora biti 0,3 bara viši da biste imali propisan pritisak napolju. Temperatura utiče na pritisak u gumama tako da za svakih 10°C treba povećati ili sniziti pritisak za 0,1 bar.Nepropisan pritisak u gumama umanjuje efikasnost kočenja, upravljanja, ubrzanja i udobnost vožnje. Ukoliko dođe do naglog pada pritiska odmah zaustavite vozilo, nije preporučljivo voziti sa izduvanim gumama jer može doći do trajnog oštećenja.

Dubina šare

Kada je guma nova dubina šare je 7-8 mm. Već ispod 3 mm guma gubi prvobitna svojstva. Iako se gume po propisu menjaju kada je dubina šare manja od 1 mm savetujemo vas da gumu zamenite kada je dubina šare manja od 2 mm.Indikator istrošenosti gumeIndikator istrošenosti gume je trougao koji se nalazi na bočnom zidu gume ukazuje na mali ispust u šari gume (desno na slici), koji pokazuje minimalnu dubinu šare. Slova "TWI" ili logo proizvođača su alternativni indikatori istrošenosti na bočnom zidu gume. Indikator istrošenosti gume nikada ne sme da dostigne nivo gazećeg sloja.

Rezervna guma


Čak i da nikada do sada nise upotrebili rezervnu gumu obavezno proveravajte u kakvom je stanju. Kontrolišite redovno pritisak i dubinu šare.

Starost gume

Nemojte zaboraviti da gume ne smeju biti starije od 6 godina! Pogledajte povremeno oznaku DOT na vašoj gumi.

Ventili

Povremeno kontrolišite ventile jer ako oni ispuštaju vazduh, pritisak u gumama neće biti propisan. Obavezno stavite nove ventile kada menjate gume.

 

 

KORISNI LINKOVI


Auto portali i magazini

Vrelegume www.vrelegume.rs
Vrelegume Forum www.vrelegume.rs/forum
AutoPortal www.autoportal.rs
AutoSport.hr www.autosport.hr
Auto Blog www.autoblog.co.rs
Tuning&Styling www.tuning.rs
CannonBall forumi www.cannonballforums.se
Automarket www.automarket.rs
Automanija www.automanija.com
Automagazin www.automagazin.rs
Crovortex www.crovortex.com
Moj auto www.mojauto.rs
Automobilizam www.automobilizam.net
Oldtajmeri forum www.oldtajmeri.rs/phpbb3
NissanClub forum www.nissanclub.iz.rs/forum

MOJ AUTO
polovni automobili
autoportal

automobiliyam